Přivedení návštěvníků na webové stránky

Přivedení návštěvníků na webové stránky
23 Čer

23. 6. 2016

Podepsaný text s kódem XBKFZLXOES:

Tento článek je určen začínajícím provozovatelům webových stránek, kteří chtějí přivést na nový web návštěvníky a nevědí jak na to.

Hypertextové odkazy

Základním způsobem jakým se lidé dostávají na určité webové stránky je navštívení přes hypertextové odkazy (hyperlinky). Hyperlinkem může být např. text nebo obrázek odkazující při kliknutí na jinou webovou stránku. Mělo by platit, že čím více hypertextových odkazů bude na internetu odkazovat na váš web, tím více návštěníků přijde, pokud nebudete porušovat nějaké techniky optimalizace zakázané fulltextovými vyhledávači.

Nejlepší je samozřejmě umisťovat hypertextové odkazy na taková umístění, kde to bude zajímavé pro návštěvníky. Například tam, kde to tématicky souvisí s obsahem vašeho webu - další spřízněné weby, placené umístění, výměna odkazů apod. Existuje také mnoho katalogů webových stránek, kam se dají odkazy registrovat. Nějakou výraznější návštěvnost však můžete očekávat pouze z nejdůležitějších katalogů. Umístění v ostatních katalozích může mít nějaký význam pro SEO (optimalizaci pro vyhledávače). Nejdůležitějším katalogem v Česku je zřejmě www.firmy.cz.

Zajímavé možnosti jsou i v šíření odkazů vhodným způsobem v příspěvcích na sociálních sítích.

Fulltextové vyhledávače

Fulltextové vyhledávače si sami najdou váš web podle hypertextových odkazů a zaindexují dostupné unikátní stránky. Tento proces může trvat někdy poměrně dlouho. Je dobré urychlit indexaci všech požadovaných stránek pomocí vytvoření speciálního souboru Sitemap.xml a jeho registrací například do vyhledávačů Google a Bing. Seznam.cz má také svůj formulář pro přidání do fulltextu.

Fulltextové vyhledávače vyhodnocují, kromě jiného, počet odkazujících hypertextových odkazů a jejich kontext, ve kterém jsou umístěny a podle toho dávají webovým stránkám prioritu zobrazení ve výsledcích vyhledávání. Obecně se dá říci, že takový způsob umístění odkazů, který je užitečný pro lidi, by měl být vyhodnocen jako užitečný i fulltextovými vyhledávači.

Vyhledávače zboží

Pro internetové obchody jsou důležité také vyhlédávače a porovnávače zboží, které si načítají informace o prodávaném zboží přímo z internetového obchodu z datového souboru (XML feed). Pro český trh doporučuji mít zboží vyhledatelné nejméně v těchto zbožových vyhledáváčích:

Je jich samozřejmě více. Ideálně mít zboží k nalezení ve všech.

Pay Per Click (PPC) systémy

Je možné využít také inzerci v PPC systémech, kde platíte jenom za skutečně přivedené návštěvníky a můžete inzerci zacílit například na určitá vyhledáváná klíčová slova. Cena za proklik je určována obvykle aukčním způsobem.

Některé PPC systémy pro český trh:

 

Tolik v kostce naprosté základy pro přivedení návštěvníků či potencionálních zákazníků na webové stránky.

 

Konec podepsaného textu pomocí SignedText.com